Získání a upevnění základních prezentačních dovedností, hlavní důraz je kladen na překonání zábran a posílení sebevědomí –
důležitou podmínkou kurzu je vytvoření neohrožujícího prostředí. Nácvik probíhá na modelových situacích a s pomocí videokamery.
Kurz je plánován jako dvoudenní seminář (cca 12 – 16 hod.), lze realizovat jak v rozšířené, tak i ve zkrácené jednodenní podobě.
Celková podoba programu, počet účastníků a výběr probíraných témat, včetně celkového časového rozsahu lze přizpůsobit potřebám a zájmům účastníků.
Předpokládáme aktivní účast všech účastníků, a proto bude jejich počet omezen na maximálně cca 12 - 15 osob.
(Při práci s kamerou a rozborem záznamu je zapotřebí počítat minimálně s 15 - 30 min. na jednoho účastníka.)
1) teoretická příprava a nácvik základních komunikačních dovedností
- jak oslovit posluchače – základní pravidla veřejného vystupování a vystupování v náročných situacích (základní mechanismy
k získávání si důvěry posluchačů, jak dokázat být přesvědčivý, o umění prosadit se)
- práce s hlasem i celým tělem, postoj, gestikulace, známky nejistoty, jak lze překonat rozpaky, zábrany nebo trému
- obsah a struktura projevu – příprava, srozumitelnost, psychologický dopad na posluchače atp.
- možnosti asertivní obrany proti vnějšímu nátlaku
2) praktická cvičení - médiatrénink
Bližší podrobnosti o některých probíraných tématech:
- Vztah obsahu a formy
- Překonávání trémy a rozpaků
- Jak se připravovat na veřejná vystoupení
- Obsah a struktura projevu – srozumitelnost, psychologický dopad na posluchače atp.
- Budování vztahu s posluchači, co si lidé nejvíce zapamatují, zpestření prezentace, jak si získat a udržet pozornost, nástroje k získávání
důvěry, větší přesvědčivosti, umění prosadit se
- Zdroje obtíží, nejčastější chyby
- Role nonverbálních faktorů - práce s dechem, jednoduchá relaxační cvičení, zacházení s hlasem, práce s tělem, postoj, gestikulace, mimika
- Reakce na problematické posluchače
- Specifika komunikace s médii – jak reagovat na nepříjemné otázky
- Vzájemná výměna zkušeností, doporučení z praxe
Zpět
|