- úvod do sociální psychologie – sociální role, týmová práce, psychologie davu
- psychologické zákonitosti týmové práce - dynamika skupiny, výhody a nevýhody skupinové práce
- styly řízení, vztah osobnosti vedoucího pracovníka a preferovaných způsobů jednání k podřízeným
- delegování
- motivace a hodnocení pracovníků – psychologické zamyšlení nad možnostmi vedení lidí
- sociální a profesionální role - typy chování v různých situacích, vzorce chování, očekávání
- nácvik konkrétních dovedností (podle zájmu a potřeb účastníků) - např. efektivní vedení porady, hodnotící pohovory, výběr zaměstnanců a
výběrový pohovor, vyřizování telefonátů
- základní principy dynamiky osobnosti a vzájemného ovlivňování – vliv emocí, podvědomé zábrany apod.
- problematické mezilidské vztahy (nedorozumění, nepřátelská atmosféra, mobbing ajn.) – zamyšlení nad příčinami konfliktního chování
na daném pracovišti a možnostmi jejich řešení
Kritika a pochvala – hodnocení druhého
Základním nástrojem sloužícím k ovlivńování chování druhého nebo k formování vzájemných vztahů je poskytování zpětné vazby – kritiky a pochvaly. Jde o jeden z nejnáročnějších způsobů komunikace vyžadující osobní angažovanost. Umění kritizovat i přijímat kritiku slouží zároveň i jako prevence proti konfliktům.
Stručně z obsahu.
- význam poskytování zpětné vazby
- zvládání kritiky - přijímání kritiky, konstruktivní kritika druhého
- pochvala, vyslovení ocenění
- hodnocení pracovníků , jako nástroj k motivaci
- rizika subjektivního zkreslení při hodnocení druhého
Zpět
|